bookzone

Bookzone – Cyrk nocy by Erin Morgenstern

Okey wiem jestem w tym dobra – uwielbiam wymyślać nowe serie, ale obiecuję wam (no dobra nie ;p ), że to już ostatnia. Po porostu chcę aby ta strona była jeszcze bardziej moja, a ja uwielbiam książki. Myślałam, ze wystarczy mi seria Kulturalnie ale się myliłam. Książki to coś o czym muszę pisać, choć nie uważam się za osobę, która robi to najlepiej. Ale ja po prostu mam potrzebę podzielenia się z kimś moimi uczuciami podczas czytania, a nikt z moich znajomych nie czyta takiej literatury jak ja (jak w ogóle czytają, mówiłam już, że czuję się taka samotna ;p ), więc padło na was. No dobrze, ale kończmy już ten wstęp.

tumblr_ne04y3WJSW1sinrrno2_1280

Niedawno skończyłam książkę ‚Cyrk nocy’ by Erin Morgenstern ( a tak wgl to kobieta, ja dopiero to zrozumiałam jak zobaczyłam jej zdjęcie na okładce ). Dużo słyszałam na jej temat, wiele złego i dobrego. Ja sama nie wiem do której grupy mam się zaliczyć, bo moje odczucia są bardzo mieszane.

Może najpierw dla tych, którzy nie czytali książki. A więc – magia, to wokól niej toczy się akcja. Ogólnie to bardzo trudno jest mi skrócić fabułę w kilku zdaniach, ponieważ jest ona wielowątkowa,a ja humanistka/marzycielka potrafię doszukać sie w niej odpowiedzi na życiowe pytania. Ale mniej więcej akcja rozgrywa się wokół magicznego pojedynku dwóch osób – Marca i Celii, który ma miejsce w cyrku. Oczywiście nieszczęśliwa miłość, rozterki i wiele więcej.

Jeśli nadal jej nie przeczytałaś to nie czytaj dalej, bo będzie dużo spojlerów.

tumblr_nhw4h4hqaR1sggpvko1_1280

Dlaczego mam takie mieszane uczucia? A dlatego, że przez połowe książki spałam i obudziłam sie dopiero gdzieś ok 200/250 strony. Początek jest dośc mało ciekawy, a po pierwszych 3 rodziałach robi się nudno, więc raczej czytałam ją z przymusu, bo po prostu chciałam zacząć inną (jeszcze nie zdradzę jaką 😉 ). Fabuła nabrała troche dynamiki kiedy do akcji wkroczyły sceny z Celią i Marco. I powiem szczerze byłam bardzo ciekawa jak Erin opisze ich uczucia. Jak bardzo się zawiodłam kiedy dotarło do mnie, że tak naprawdę poświęciała im tylko kilka stron. Nie dowiemy sie jak rodziło się ich uczucie. Jest ukazane ich pierwsze spotkanie, a następnie już są razem. Muszę przyznać, że książka mnie wciągnęła ale dopero od momentu kiedy Marco chciał się podpalić, aby Celia mogła wygrać i żyć (jednak bez niego 😦 ).

Bardzo urzekła mnie historia Gizmo i Baileya, choć i tutaj mam pewne zastrzeżenia. Otóż autorka mogła napisać troche o ich spotkaniu, kiedy się okazało, że Bailey zostanie właścicielem cyrku. Ale poza tym niesamowita historia i chyba najlepszy wątek w całej książce. Sam cyrk i pojedynek był bardzo szczegółowo opisany. Aczkolwiek brakowało mi tej dynamiki !! I jeszcze jedno związek Marco i Isobel. Naprawdę ?! Poznali się, zakochali się w sobie i zostali razem w ciągu jednego dnia.

tumblr_ni6pw9Z3Dm1trmh0fo1_1280

Doszukałam się kilku plusów. Bardzo lubię kiedy fabuła zawiera pewne mądrości życiowe/sentencje. Tutaj było ich dośc dużo, moja ulubiona to:

Ludzie widzą to, co chcą zobaczyć.

Oprócz tego bardzo podobało mi się wplecenie do utworu bohaterki Tary Burgess. Dzięki niej, cała książka zyskała na wartości. To ona pierwsza zorientowała się, że coś jest nie tak z cyrkiem, przez co zginęła. Jest ona dla mnie symbolem ludzi, którzy dąrzą do prawdy, za co płacą życiem. Mogłabym się jeszcze rozpisywac na temat Celii, Isobel, Marco, Tsukiko i jej przeciwniczki. ale chyba tutaj zakończę, nie chcę was zanudzic moimi przemyślniami. Jeśli jesteście ciekawi mojej opini na jakiś temat to piszcie w komentarzach, na pewno odpowiem.

Erin Morgenstern – Cyrk nocy

♥♥♥

W skali na 5 serduszek oceniam ją na 3. Myślę, że nie jest źle. Polecam przeczytać, aby wyrobić sobie własne zdanie, ale nie obiecuję, że będziecie pochłonięci lekturą.

wszystkie zdj. – tumblr

Laura

Zwykły wpis

One thought on “Bookzone – Cyrk nocy by Erin Morgenstern

  1. Pingback: Kulturalnie #2 | INDESCRIBABLE

Skomentuj

