bookzone

Bookzone – „Czerwona królowa ” by Victoria Aveyard

W końcu recenzja.. Wiem dlugo nowej nie było, choć książkę skończyłam już miesiąc temu. po prostu nie miałam czasu. Ale wreszcie przysiadłam i naspisałam dla was tą notkę. Jeśli jeszcze nie czytaliście tej ksiązki to zapraszam do przeczytania tylko pierwszej części, bez spojlerów.

część 1

Czerwona królowa to historia opowiadana oczyma Mare czyli nastolatki, która pochodzi z biednej rodziny Czerwonych, jedynym jej zajęciem jest okradanie innych, choć to i tak zaniedługo się skończy ponieważ została ona powołana do wojska. Jej jedynym oddanym przyjacielem jest Kilorn, który na początku wydaje się być takim raczej ciamajkowatym bohaterem, ale obiecuję jego rola w tej ksiązce się rozwinie z czasem. Ogólnie temat książki dotyczy życia arystokratycznych Srebrnych i biednych Czerwonych. jak pewnie kilku się z was już domysliło,  w pewnym momencie nastapi niespodziewany przełom w zyciu Mare, od którego już nic nie będzie takie same.

Zachęcam do przeczytania!

superthumb (9)

część 2 (spojlery)

No a więc powiem szczerze pierwsza połowa ksiązki mnie nie powaliła, dlatego czytałam ją prawie 3 miesiące. Ale od momentu kiedy Mare pozanła Cala pochłonęła mnie odszczędnie.  Ogólnie bardzo fajna, jest motyw rewolucji/walki, który ja bardzo lubię, chociaż szczerze na początku troszeczkę się gubiłam w tej historii ich państwa. Przedstawienie kontrastu pomiędzy srebrnymi, a czerwonymi także było bardzo szczegółowo opisane i za kazdym razem przeważnie podczas rozmowy Mare i Cala podkreślane.

Mare od początku do końca była przedstawiona jako obrończyni dobra, pomimo jej sposobu na zarabianie. Natomiast ciekawszymi i bardziej złożonymi bohaterami są Cal i Maven. tak na prawdę o zadnym z nich nie moge powiedzieć, że jest dobry, czy zły.  Cal niby chce zmian, ale boi się przeciwstawić ojcu, przez co często wybiera to gorsze rozwiązanie. Ale widać, że ma dobre intencje, choćby podczas pierwszego spotkania  z Mare. Mógł przecież od razu ją zabić i nie przejować się jej losem. On tego nie zrobił, rozmawiał z nią jak równy z równym. Maven natomiast chce władzy, jest pod kontrolą matki, ale pod koniec książki widać, jak wspomina sama mare, że ma chwile zawahania, czy aby to co robi jest słuszne. Niektórzy mogą go odrazu skreślić, ja jednak mam pewną nadzieję, że finalnie okaże się także dobrym czowiekiem. Ile to mamy ksiązek, kiedy dobry brat pokonuje swojego złego przeciwnika, który chce władzy. Myślę, że takie rozwiązanie wprowadziloby coś nowego.

Mnie bardzo ta książka przypadla do gustu, jest chyba w niej wszystko to co lubię. Choć na początku była troszeczę nudna, z czasem się rozwinęła. mam nadzieję, że kolejna część będzie jeszcze bardziej interesująca.

Zakonczenie na pewno bardzo zachęca do przeczytania kolejnej części. Ja już nie mogę się doczekać ! Ale niestety musi poczekać jeszcze rok, niestety.

jak wy oceniacie tą książkę?

Laura

Zwykły wpis

Skomentuj

