#behealthy

#behealthy – witamina D

Witamina D jest wytwarzana w skórze prze promienie słonecze. Niedobór tej witaminy dotyka coraz więcej osób. A odpowiada ona za kości, odporność, poziom w krwi…

25

Jesli spędzasz większość dni w pomieszczeniach, poruszasz się samochodem, tyjesz ( choć odzywiasz się zdrowo), często dotykają cię choroby, masz wahania nastroju, wtedy nalezy zrobić badania na stężenie kalcydiolu. Musze szczerze powiedzieć, że troche się przestraszyłam, może jednak wyjde dzisiaj na słońce.

26

Oczywiście w słońcu, można zażywać także suplementy, ale sa one szkodliwsze dla naszego organzimu i nie zapewnia nam odpowiedniej dawki. Aby zwiększyć ilość  witaminy D o kilka procent można jeść ryby takie jak śledź czy łosoś. jednak nic nie zastapi kąpieli w promieniach słońca. jak ostatnio czytałam, juz tydzień spędzony na słońcu pozwala zgromadzic nam ilość wystarczajacą prawie na rok.

Pamiętajmy aby mieć także w tym umiar. Nie wolno doprowadzić do poparzenia skóry. Opalac się bez kremów z filtrem mozna jedynie 15 min.

I jak, wyjdziemy dziś przywitać słońce ?

Laura

Reklamy
Zwykły wpis

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s