bookzone

Tak jak obiecałam dzisiaj recenzja ‚Piątej Fali’ by Rick Yancey. bez spojlerów !!

piata-fala-b-iext23003799

Wiecie  zaskoczyła mnie ona, nie spodziewałam się, że tak szybko ja pokocham i nie będę chciała zostawić. Znacie to uczucie kiedy jesteście zadowoleni bo skończyliście kolejną książkę, a z drugiej strony zrozpaczeni bo opuściliście swoich ulubionych bohaterów ?? Ja tak miałam właśnie po „Piątej fali”.

large (23)

Cała historia pierwszej częście jest jakby pamiętnikiem Cassie, a w niektórych rozdziałach także Ben’a. Co daje nam bardzo fajny widok na pewne sytuacje z róznych stron. Cassie chce odnaleźć swojego młodszego braciszka Sammiego, który został zabrany do bazy wojskowej. Po drodze napotyka na Evana, który niestety nie mówi jej całej prawdy o sobie. Natomiast Ben trafia do obozu wojskowego, gdzie zostanie przeszkolony do zabijania… no właśnie kogo ?

large (24)

Cała akcja z kosmitami, którzy nie sa zielonymi stworkami z trzema oczami, jest opisana bardzo dobrze, a przy tym nie zawile. Choć do czytelnik nie wie dlaczego zaatakowali oni ziemię, nie przeszkadza mu to w snuciu własnych podejrzeń.

large (25)

Wątek, a raczej kilka, miłosny nie wybija się na pierwszy plan, przez co nie czujemy jakbyśmy czytali romansidło – to plus. Co wogóle mnie zaskoczyło, że autor ( mężczyzna !! ) opisuje tak dobrze uczucia jakimi darzą się bohaterzy. Ale do mnie trafiły także przemyślenia Cassie i Bena na temat tego jak ludzie zachowują sie podczas katastrofy, jak byśmy sie zachwali, komu byśmy pomogli, kogo zostawili ?

large (22)

Pomimo tego, że na pierwszy rzut oka jest to fajna fantastyka, ja doszukalam się w niej głębszego sensu. Pozwala ona nam sobie uświadomic jak szybko, w zaledwie kilka minut, możemy stracić wszystkie rzeczy/osoby na jakich nam zależało. Oprócz tego ciągle chodzi mi po glowie to pytanie, które męczy chyba każdego, kto przeczyta tą książkę, czy tam w kosmosie, naprawdę ktoś żyje? A może obsrwują nas przez tysiące lat a my o tym nie wiemy ?

Kolejna część to „Bezkresne morze” – już czytam, a recenzja pojawi się we wrześniu.

large (26)

A tak wgl to w styczniu jest premiera ekranizacji tej książki, kto się wybiera ?

Jakie jest zdanie na temat kosmitów ?

Laura

Zwykły wpis

Skomentuj

