fashion, fashionpedia, history

Iris Apfel

Na wstępie chciałam Was przywitać nową estetyką bloga. Normalnie w życiu nie jestem perfekcjonistką, ale jeśli chodzi o tą stronę, to przez ostatnie dwa dni zmieniałam jej wystrój chyba z 10 razy. A to wcale nie jest takie ławtwe, znaleźć coś co Was w 100% zadowoli. Osobiście to jeszcze nie jest to co chciałam uzyskać, ale jestem już blisko, na kolejne zmiany potrzebuję poświęcić trochę więcej czasu. Finalny wynik mnie satysfakcjonuje, a Was ?

***

Iris Apfel. Nic Wam to nie mówi ? Otóż mnie do nie dawna  też, ale tą niezwykle barwną kobietę, nie mogłam powstrzymać zachwytu nad tym, jak starsza już osoba może mieć tyle energii, humoru i strzelać dowcipami ostrymi jak brzytwa.

zdj.Pinterest

Zainteresowanie jej osobą zyskała dopiero po emeryturze. A teraz, światowe marki biją się o jej udział w ich kampaniach. Ona z chęcią przyjmuje ich propozycje. Młodszym doradza, aby robili to co ich interesuje, a nie marnowali czasu na bzdury.

zdj.Pinterest

Pochodzi z żydowskiej rodziny, która wyemigrowała do Stanów Zjednoczonych. Tam ukończyła historię sztuki na nowojorskim Uniwersytecie. Wraz ze swoim mężem Carl’em Apfel’em założyła firmę Old World Weavers. Była projektantką wnętrz Białego Domu dla prezydentów od Truman’a do Clinton’a.

zdj.Pinterest

Dzisiaj niektóre z jej połączeń modowych może już tak nie szokują, ale w latach 60. były one różnie odbierane. Po uszy zakochała się w akcesoriach, ciągle powtarza, że to one są najważniejsze w stylizacjach. Iris tworzy własną linię torebek i biżuterii. Pisze także książkę, a od niedawna możemy podziwiać jej biografię w wersji filmowej.

Jak widac ubieramy się na tyle na ile się czujemy. Dla niektórych styl Iris może bycć przesadzony, ale nawet jesli to warto spojrzec na to z drugiej strony. Chyba każda z nas chciałaby mieć tyle wigoru i energii co ona, aprzypominam, że ma już powyżej 90 lat. Potrafi cieszyc się życiem, bo jak mówi, na starosc przestała przejmowac się opinią innych i zaczęła życ tak jak ona chce.

Każdemu życzę, aby na starosc był taką własną wersją Iris.
Jest dla Was ikoną mody?

Nineczka

 

Zwykły wpis

Skomentuj

