history, kulturalnie

Kulturalnie – 5 seconds of summer

A więc istniejąc na moim blogu seria ” Kulturalnie” powraca. Teraz będzie to trochę inaczej wyglądało, będę dzielić się  z wami moimi ulubionymi filmami, książkami i muzyką. Czasami wspomnę też o wydarzeniach bardziej lub mniej kulturalnych, które mnie zainteresowały.

***

Na wstępie chciałam jeszcze zaznaczyć, że nie jestem fangirl, no może troszeczkę, ale bez przesady nie mdleje na ich widok, ani nie knuję po kątach mojej przyszłości z nimi. 😉

O 5SOS słyszałam już bardzo dawno, praktycznie od samego ich początku. Ale jakoś nie przekonywali mnie do siebie, po prostu uważałam ich za kolejny popowy boysband ( wiem to powinno być karalne 😉 ). Zmieniło się to wraz z wypuszczeniem ich teledysku do Jet Black Heart i od tego wszystko się zaczęło.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Ale może dla tych, którzy nie są w temacie 5 seconds of Summer to australijski zespół wykonujący rock, punk, pop. Oficjalnie powstał w 2011 roku za sprawą Luke’a Hemmings’a (front wokal, gitara )

75bc29e04a1673ee9f736698055ef682

Michael’a Clifford’a (wokal,gitara)

5a6b5d872e5660e7529a165dc09b60c7

i Calum’a Hood’a (wokal,bas).

253599308d91d2515388379b078b4cfc

Po kilku miesiącach dołączył do nich Ashton Irwin (wokal,perkusja).

d8f6158dfab7cab93741399445cba179

Stali się oni znani głównie dzięki YouTubowi i Twitterowi. W karierze bardzo pomogli im Louis Tomlinson i Niall Horan (OneDirection), dzięki którym świat o nich usłyszał. udało się im podpisać kontrakt z Capital Records, założyli także własną wytwórnię ‚Hi or Hey Records’, która jest podległa CR. W 2013 roku byli supportem OneDirection w ich trasie Take me to Home. W 2014 roku wydali pierwszy singiel i album „She looks so perfect”, tego samego roku udali się w kolejną trasę z 1D Where We Are. W maju 2015 roku w Lizbonie rozpoczęła się ich pierwsza własna trasa koncertowa nazwana Rock Out with Your Socks Out. W październiku tego samego roku wydali drugą płytę „Sounds Good Feels Good”, a na początku roku 2016 wyruszyli w drugą światową trasę Sounds Live Feels Live. Warto zaznaczyć, że wszystkie ich piosenki, z wyjątkiem „Amnesia”, są pisane przez nich.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

źródło:Pinterest

Dzięki nim mój gust muzyczny zmienił się, a raczej po prostu powróciłam do tego co kochałam kiedyś, czyli rocku. Przypomnieli mi o tym jak wspaniały jest Nickelback, który jest ze mną od 2011 roku. Poznałam mnóstwo nowych zespołów, które teraz słucham godzinami. Szkoda tylko, że Polska nie znalazła się na ich trasie. No ale sorry, w Estonii byli a u nas nie 😦 , dlaczego ?!

Przechodząc do ich twórczości to moim faworytem jest ich najnowsza płyta, uwielbiam dosłownie każdą piosenkę. Ale najlepsze z najlepszych dla mnie to (każda piosneka to link, wystarczy kliknąć żeby posłuchać 😉 ): What I Like About You, Heartache on The Big Screen, Long Way Home, If You Don’t Know, Jet Black heart, Everything I Didn’t Say ( głównie za solo Caluma na basie ), Airplanes, Broken Home, Castaway ( ale wykonanie z solówkami Luka i Michaela ), Waste the Night.

PS. Mała aktualizacja widzieliście jak polscy fani ( w poniedziałek 06.06.16r. ) podbili niemiecką scenę w Berlinie na koncercie 5SOS ? Chłopaki byli mile zaskoczeni, zauważyli nas i podziękowali za te przebyte kilometry. 😀

CkTOjD2WgAAHVH_

źródło: Twitter

Mogłabym o nich jeszcze pisać i pisać, ale oszczędzę was. 😉 Może jeszcze kiedyś zrobię na ich temat post. Co o nich sądzicie ?

Nineczka (1)

Zwykły wpis

Skomentuj

